slide show

Kub/Färg-hus (Första sims inlägget)


Datum: 2013-03-29 - Tid: 14:47:00 - Kategori: Emma - 0 kommentarer


Hejsan jag har länge  tänkt göra ett hus (på sims 3) som bara består av 6 rum med olika färger i. Eller det finns andra rum också för hur ska man annars ta sig dit? Men det är inte det viktiga. Jag glömde ta kort medans jag byggde men jag kan försöka förklara hur man gör så gott det går!
Först lite bilder (det är i byggläge jag beklagar alla fula äckelrutor)
En överblick av det stora hela
Det oranga rummet-matsal (bottenplan)
Det röda rummet - Garage (bottenplan)
Lila rummet - Sovrum (mellanplan)
Gula rummet - Köket (mellanplan)
Blåa rummet - Vardagsrum (Översta plan)
Gröna rummet - Arbetsrum/''Färdighetsrum'' (Övre plan)
En närmare överblick
 
Regler för dessa hus:
I alla de färgade rummen måste man ta bort en vägg (samma sida så att man kan se in)
Möblerna måste vara vita eller svarta
Alla rum måste ha olika färger
Taket (i rummen) måste inte vara färgade; de kan vara vita
Man får ha rum emellan MEN DESSA FÅR MAN INTE SE IN I
I rummen emellan de färgade rummen får man ha badrum och hiss eller trappa
Inga fönster får finnas med
 
Om du vill göra ett sånt här hus och vill att det ska visas upp här på bloggen så måste du följa dessa regler.
Du måste förstås göra ett inlägg med en bild på hela huset alltså inte en bild för varje rum utan en bild på hela huset. Du behöver inte använda samma färger som jag till de färgade rummen.
 
Beskrivning:
1. Du måste ha en tom tomt (bostad) valfri storlek
2. Börja med att bygga ett rum vid kanten av tomten
3. Bygg ett mindre rum bredvid
4. Bygg ett till rum bredvid de mindre rummet i EXAKT samma storlek som det på steg 2.
5. Nu gör du steg 2,3 och 4 ovanpå dina 3 ihopsatta rum.
6.Upprepa steg 5.
7. Öppna upp väggen på framsidan av huset på alla de ''stora rummen''
8. Börja ''måla'' du måste som sagt ha olika färger på alla rum.
9. Möblera med vita eller svarta möbler.
10. Måla UTSIDAN av huset och de små rummen i huset med samma färg som du har på möblerna; vit eller svart.
11. Gör badrum i de små rummen och sätt hissar eller trappor. 
12. Sätt en yterdörr på det lilla rummet längst ned.
Nu har du ett färgkubhus som jag kallar det XD
 
Nu känner jag mig random idag så jag ska gå in på sims och göra en gammal tant som bor med katter i en liten stuga någonstans... Hejdåååå!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn ♥
Kom ihåg mig?

E-mail/Msn (visas bara för mig)

Din blogg (Behövs inte)

Skriv nu vad du tycker♥:

Trackback